En snak om vision, mission og gennemsigtighed hos Miild

Vi vil gerne tage dig med på en rejse. En rejse ind i Miild, hvor du bliver klogere på vores vision, mission, forsyningskæde og holdninger. 

Derfor har vi inviteret vores bestyrelsesformand Lasse ind til en snak om blandt andet gennemsigtighed, tillid, forsyningskæde og vores vision. Det er en længere video, men vi har meget på hjerte og håber, du har lyst til at lytte med. 

Interview med Lasse Feldt Rasmussen 

For Miild er tillid alt. Uden tillid, er der ingen Miild. Men hvad mener vi egentlig, når vi siger, at tillid er en stor værdi for os? Og hvordan ved vi, at vi lever op til vores egen værdi om tillid?

Lad os starte med at svare på det sidste spørgsmål. Hvordan ved vi, at vi lever op til vores egen værdi om tillid?

Vi ved, at vi lever op til vores egen værdi om tillid, når du, som læser dette lige nu, støtter op om vores vision og mission.

Men hvad er vores vision og mission?

Måske ved du det allerede, men for de af jer, som ikke er klar over det, så har vi en vision, hvor:

Vi vil skabe en fremtid, hvor skønhedsprodukter aldrig skader mennesker eller planeten. 

Ja vi tænker stort, men helt ærligt, så er der nogen der skal tro på det og det gør vi. I alt for mange år, har beauty-industrien sluppet afsted med, at sælge produkter uden at stå til ansvar for, hvordan disse produkter skader de mennesker, der køber produkterne.

Alene i Europa lider mere end hver 4. person, af en eller anden form for kontaktallergi, som er forårsaget af eksponering af parfume, konservering og tungmetaller som fx nikkel og lign. Kilde: Tal fra AllergyCertified

Har du sensitiv hud eller er det kontaktallergi?  

En af de store syndere for denne udvikling, er anvendelsen af kosmetiske produkter og desværre tror de fleste at deres hudirritationer ”bare” kan tilskrives sensitiv hud og ikke en kontaktallergi, de aldrig kommer af med igen. 

Problemet med at forveksle sensitiv hud med kontaktallergi er, at sensitiv hud indikerer, at vores hudirritationer skyldes vores hud og ikke de produkter vi anvender og hvis ”problemet” med vores hud er os selv, så stiller vi ikke spørgsmål til de produkter vi bruger. Det er her, det hele bliver frygteligt trist, for når vi tror, at problemet ligger hos os og ikke produktet, så fortsætter vi med at bruge produkterne, hvilket forværrer kontaktallergien, som vi aldrig kan slippe af med, når først vi har fået den. 

Men hvordan kan en enkelt persons tillid til Miild være med til at ændre en hel industri? Hvordan kan en enkelt persons tillid være med til at sikre, at vores børn ikke laver de samme fejlantagelser som os?

For at svare på det spørgsmål, vil vi dele vores mission med dig: Med et stærkt community og samarbejdspartnere, vil vi kontinuerligt skubbe til grænserne for sundhed og bæredygtighed i skønhedsindustrien

Virksomheden Miild kan ikke ændre verden alene, men Miild som en tanke, en bevægelse, et standpunkt, et samarbejde og et fælleskab, kan.

For os er alle der støtter op om denne mission en del af Miild. Miild er vores certificeringer, vores producenter, vores kollegaer, vores forhandlere, vores Miild Members og alle dem, der køber vores produkter eller deler vores budskab.

Vi tør sætte baren højt  

Ved at investere tungt i udviklingen af produkter og emballage, er vi med til at bygge fremtidens forsyningskæder, som gør det nemmere for andre at gå i vores fodspor. For os er alle de virksomheder, der går i samme retning som Miild, en del af Miild og vi ser jer allesammen. 

“Miild er en bevægelse og en retning som aldrig slutter og vi har brug for, at andre end os går i samme retning, hvis vi skal realisere vores vision”.

Vi kan altså ikke lykkes alene, men vi tror på, at vi sammen kan tranformere beauty-industrien til det bedre, hvis vi fortsætter med at sætte baren højt og underlægger os strenge krav og regler, hvilket ligeledes vil være din garanti for, at vi lever vores mission.

Tak for dig!

Lasse Feldt-Rasmussen
Bestyrelsesformand for Miild.

2 replies
  1. Sofie says:

    Super nice Miild!
    Dette var en mega nice opfølgning på den usikre stemning, der kom efter prisændringerne på Skinlove serien.
    Jeg er studerende og jeg synes priserne er lidt krydret på Skinlove serien, men hvis man bruger sine penge med omhu og omtanke, så tror jeg godt, jeg kan finde plads til Miild lidt efter lidt.
    Jeg vil gerne være med til at støtte Miild, så der kan komme flere firmaer som jer!

    Svar
    • Camilla says:

      Hej Sofie! Tusind tak for din besked.
      Vi er enormt glade for at høre, at du – så godt det kan lade sig gøre – stadig vil købe Miild. Vi tager absolut ikke dine eller vores andre loyale kunders støtte forgivet. Hvis ikke vi havde jer, ville det ikke være muligt at udvikle Miild og være med til at præge markedet, som vi hver dag bestræber os på at gøre.

      Vi ønsker dig et godt nytår.

      Kærlige hilsner fra Camilla.

      Svar

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.